Mamma Till En Prinsessa

torsdag 24 maj 2012

Varför?!

Nu sitter jag här och stött bölar. Jag vet inte vad jag ska ta vägen eller göra åt detta.

Jag har varit inne hos gyn och träffade en gynläkarer och inte BM. Hon pratade lite med mej och ställde lite frågor. Sen gjorde hon ett vul. Det va helt tomt i livmodern och på vänstra äggstocken hittade hon en cysta om va över 4 cm stor. Den hade vuxigt sen jag kollade den sist och det ser inte ut som att den kommer bli mindre.
Hon sa till mej att jag inte får ta prego förena den hade blivigt mindre. Vilket kan dröja hur länge som hälst.
Och hon sa att det gäller ivf med.
Och det syntes ingen ny ÄL häller!

Varför ska det vara så här va ända gång?! Uppenbarligen ska vi inte få barn! Snart skiter jag i det orkar inte försöka och få en massa nerslag var ända gång. Det är inte värt det. Men tanke på hur jag mår av det.

Ska prata med M om det i kväll. Men lutar åt att det läggs ner......

2 kommentarer:

  1. Ge inte upp vännen. En av de många nackdelarna med PCOs är just cystor. Har också varit med om samma sak. Men när den väl försvinner har ni jättebra förutsättningar att lyckas med pergo eller IVF. Det känns som om det aldrig kommer att hända och som att livet står still, men helt plötsligt är du gravid. Försök att fylla dagarna nu med mys tillsammans med din M. Det största stödet har man av varandra.

    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Enligt läkaren har jag fått cystan av prego. Jag hade inte kvar pärlbanndet längre. Så jag räknats som pco nu. Vi har försöka så länge nu och inte lyckats med nåt. Får klippt komma in till gyn för att få hjälp. Hur ska man orka med med det hur länge som hälst. Det går inte. Tack för att du förstår. Kram

    SvaraRadera