Mamma Till En Prinsessa

onsdag 18 januari 2012

IVF

i går fick jag ett brev på posten från gyn och inte från det sjukhuset jag brukar gå på utan det så ligger ca 1 timmes färd bort. (ett större sjukhus) där det stod att jag har fått en tid till barnmorskan. och så inget mer.

jag ringde dom nu precis och frågade vad detta handlade om för jag fattade ingenting. och det vissade sig att jag ska göra en cellprovtagning inför IVFen. vilket jag visst att jag skulle men det vissade sig även att dom skickat mej till fel sjukhus. så dom skulle fixa det och ringa igen om den nya tiden.

så jag börjar känna mej väldigt närvös inför allt detta. visst jag äter pregro nu men dom värker inte funka ett dugg på mej. och nu ska vi på IVF. inte klockt vi har försökt i 3 år ja rätt så på dagen. och inget har hänt inte fått någon hjälp och nu kommer allt på än gång.

som jag skrev till min vän (minutredning) hon skrev att jag inte skulle vara närvös inför cellprovtagningen. och jag svarade nej jag vet. men känns så nära allt nu. gått runt i ett mörker så länge och äntligen händer en massa.

även om jag gissar på att det kommer dröja minst ett halv år innan vi kommer till malmö på IVFen. så är det närmare än något annat just nu.

jo i dag firar även jag och M 4 år tillsammans inte klockt va tiden går känns som i går som vi träffades och dte sa klick <3 älskar honom nu och för alltid.


det va allt från en närvös Tina.
ha en kanon dag alla. KRAM

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Va skönt ändå att ni kommit dit ni är... Förstår att IVF känns lite skrämmande men tänk tvärt om nu kommer det kanske bli något på riktigt och som ni har väntat på detta!!!
    Va lång väntetid ni har i Malmö... Om det blir IVF för oss blir det Göteborg som hjälper oss med det, har ingen aning om vad dom har för vändetider där...

    Håller tummarna att ni får komma tidigare än så!!!

    Kram sofia

    SvaraRadera
  2. hej Sofia.
    du har så rätt att jag ska tänka anorlunda. kan tänka mej att det är lång kö i malöäm. folk har kanske fått upp ögonen mer för IVF och så efter tv-programen. har ni närmare till göteborg än malmö?
    tack håller tummar och tår för er med. :)
    du har ingen blogg?

    KRAMAR

    SvaraRadera