Mamma Till En Prinsessa

torsdag 13 mars 2014

6 månader

hej alla!

har ni hittat mej igen? hihi

i går fyllde vår lilla prinsessa 6 månader. var tog tiden vägen?
känns som en månad sen hon föddes. hon nu är hon så stor.
i går va vi på BVC med 7,5kg tung och 56,5cm lång sessa. hon börjar bli en regäl godbit ;)
borde momo och moster kom med massa presenter till henne <3
i förgår sprak den första tanden igenom med. sååå stolt över henne. hon har klarat det jätte bra. feber och bara lite gnäll men hon har sovit som vanligt på nätterna och det är jätte skönt. då får jag med sova vilket jag känner att jag behöver. vet ego! hihi.

i övrigt här hemma så håller vi på att renovera. springer hantverkeare här nu. dom håller på att bygga en toa till åt oss under trappan. ska bli så skönt och när den är klar så börjar dom renovera badrumet. har längtat så länge!

i går va vi även på mamma gruppen efter att vi varit och vägt henne. alltid lika underbart att träffa dom andra mammorna. hihi och i går så hade barnen kör sång? eller skrik kanske snarare hehe. börjar den enna så hakar dom andra på. prinsessan är älst i gruppen sen är det en pojk som är 12 dagar yngre, 2 tviligar en pojk o en flicka som är 1,5 månader yngre och en liten plut tjej på 2,5 månad.
i går pratade vi om sjukdommar, och så kom sköterskan in på mask fy fan va äkligt hoppas att vi aldrig åker på det ! :P

nu ligger prinsessan och sover söt igmte mej i soffan och vi väntar på att golvläggaren ska komma.
och jag funderar på vad jag ska hitta på. hmmm.....


tills dess ha det så bra alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar