Mamma Till En Prinsessa

måndag 8 juli 2013

Mycket som händer och har hänt

Förlåt än en gång att jag är så dålig på att skriva. :-( 

Nu är jag i v 29+6. Har blivit jätte rund om magen men mår bra. 

I lördags fick jag dock åka in till förlossningen akut pga smärtor i magen och för att Hen hade knappt rört på sig på hela dagen. Mamma och M följde med mej. När jag kom in kollade dom en del prover fick träffa en läkare och dom gjorde VUL för att kolla så min tapp va stängd hade en hel del sammandragningar nämligen. Men allt va bra där. Då kollade hon på ett TUL och Hen vill knappt ligga still va nog sur efter allt som hade hänt. Men tillslut fick vi en ansiks bild och hon mätte. Hen väger nu redan 2 kg. Och jag är livrädd att Hen kommer bli en jätte stor bebis. 
Efter det ville dom att jag skulle sova kvar och ja vad hade jag för val. Fick sova över. M behövde hem till hundarna så där låg jag själv. Men det gick bra. Jag fick dropp för dom ville att jag skulle fasta. Så fick ingen mat på 17 timmar. Sen fick jag äta 2 mackor och så fick jag ont igen. Så fick jag fasta igen i 7 timmar innan jag fick mer mat. Då åt jag jätte sakta den gången och då gick allt bra. Det visade sig att jag hade fått mån form av tarmvred. Så från och med nu ätter jag jätte sakta. Sen på söndags kvällen fick jag iaf lov att åka hem. Och det ville jag. Saknade M och djuren så. 

Nu mår jag bra. Men är jätte trött i kroppen. Så nu gör jag bara det södra nödvändigaste och lyssnar på kroppen. 

Jo det är 25% kvar av graviditeten eller 70 dagar om man vill. Och om en vecka är det bara 2 månader kvar. Fy det känns nära nu. Och jag börjar bli orolig och nervös. Hur ska detta gå? 

Det va allt jag orkar skriva nu. 
Kram på er <3 

1 kommentar:

  1. Så skönt att du är hemma nu och att allt var bra med bäbisen. Vad är h*n beräknad att väga vid förlossningen?

    Tror det är ganska bra att vara lite nervös inför förlossningen. Mot slutet när det närmar sig tyckte jag att jag kunde slappna av mer och mer. Kroppen börjar förbereda sig och man har ont och är trött så man tillslut bara vill föda någon gång. Läs några förlossningsberättelser på nätet vettja. Man kan inte veta hur det blir för dig men det var roligt att läsa på lite hur det var för andra.

    Kram!

    SvaraRadera