Mamma Till En Prinsessa

onsdag 8 februari 2012

senaste nytt från gyn

i går pratade jag med min gyn läkare.
det vissade sig att jag inte hade någon ÄL i januari vilket jag med trodde. dox har jag inte fått mensen än och den är ca 10 dagar sen nu :/ skumt värre. men men den kommer väll.
han sa iaf att jag skulle ta dubbel dos av pregro denna månaden och sen ta blodprov på dag 24. vissar det att jag inte får någon äl då heller så ska jag inte ta det mer utan då är det bara IVF som eller. får jag ÄL så ska vi testa några gånger till fram till IVFen.  vilket låter rimligt. ja sen sa han inte så mött mer än att jag ska ringa om en tid i början av mars så jag få veta om jag hade ÄL eller inte.

i morgon väntar cellprovtagning och blodprov inför IVFen. närvös som fan. men det ska nog gå bra, bara mensen håller sig borta fram till i morgon kväll. så jag kan göra cellprovet!

jag hittade på RMC hemsida (malmö kliniken) en film om hur IVF går till den va väldigt bra och intressant så jag visade M den och han fick en bättre inblik i det. vilket gjorde mej glad. tror han har lite svårt att sätta sig in i allt detta som jag gör. men han har faktist berättat för en kompis på jobbet i dag hur allt ligger till för oss. kompisen hade frågat om vi inte skulle skaffa barn snart och M orkade inte hålla det hemligt länge. men han tycket det va skönt att han berättade och kompisen va förstående han berättade att hans granar hade med det svårt så hans dotter ade donerat ägg till dom. det är nog vanligare än vad man kan tro att folk gör IVF.

jag har den sista tiden känt ett litet hopp att vi faktist nån dag kommer bli föräldrat men tror det är IVFen som ger mej det hoppet och det känns så bra :) dox känner jag att jag måste ta tjuren vid hornen och försöka berätta för mina föräldrar hur allt ligger till :( känns jobbigt och tungt men dom förkänar att veta och det hade underlättat för oss om vi kunder berätta det och kunna prata om det. jag laddar inför det.

nej nu ska jag och M soffmysa. ha en super mysig kväll <3

3 kommentarer:

  1. Hej på dej!
    Kikar in och håller tummarna för er :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Tina!!

    Verkar som vi sitter i samma sits du och jag, fick beställt IVF nu till oss, 4-5 månaders väntetid. Ska äta pergotime tills dess så får vi se!
    Hade heller ingen ÄL denna period?! Fan va det känns onödigt liksom, äta massa piller och känna sig konstig så får ma. Ingenting för det?!

    Jaja om du har lust kanske vi skulle kunna maila varandra? Det är så gott att ha någon att dela tankarna med och vi sitter ju precis i samma sits :)

    Kämpa på!!!

    Kram sofia

    SvaraRadera
  3. Sofia:
    förstår hur du känner. känner med så men visst det är värt att försöka.
    klart vi kan maila. skicka över din mail i en komentar så jag kan se den så publiserar jag inte den. vill inte skriva ut min här så alla kan se den.

    kramar på dej :)

    SvaraRadera